Nakon što je krajem prošle godine dao pregled svog novog 5 Turbo 3E, Renault je u ponedeljak u potpunosti otkrio električni hathatch i potvrdio početak isporuka 2027. Proizvodnja će biti ograničena na 1.980 jedinica. Renault vraća legendarni 5 Turbo u salone, ovog puta sa električnim pogonom.
Električni Reno 5
Cene nisu otkrivene, ali Reno je rekao da će proces rezervacije početi u narednim nedeljama na tržištima na kojima posluje francuski brend. Proizvodnja će biti ograničena na 1.980 jedinica, a s obzirom na specifikacije, cena će verovatno biti šestocifreni.
5 Turbo 3E je duhovni naslednik homologacionih specijaliteta 5 Turbo i 5 Turbo 2 iz 1980-ih, razvijenih za Renoov program reli automobila u to vreme. 5 Turbo 3E nije povezan ni sa jednim trkačkim programom, ali ipak ima dosta performansi.
Iako 5 Turbo 3E deli svoj opšti dizajn sa Renault 5 E-Tech električnim potkompaktnim poklopcem koji je lansiran prošle godine, baš kao i prethodnih 5 Turbo-a—koji su imali platforme srednjeg motora inspirisane relijem—ima vrlo malo zajedničkog izvan te osnovne veze. Čak su i proporcije drugačije, sa standardnim 5 E-Tech šoferšajbnom pomerenim unazad i međuosovinskim rastojanjem proširenim ovde. Širina je takođe povećana kako bi mogla da se takmiči sa modernim superautomobilom, sa 80 inča.
Električni Reno 5
Reno 5 Turbo 3E koristi prilagođenu platformu dizajniranu za njegov pogon sa zadnjim pogonom, u ovom slučaju, par motora na točkovima koji isporučuju kombinovanu snagu od 533 KS, od kojih je svaki postavljen unutar točka od 20 inča. Tu su i električni sistem od 800 volti i baterija od 70 kvh koja može da se puni brzinom do 350 kv—dovoljno za punjenje od 15-80% za oko 15 minuta pomoću odgovarajućeg DC brzog punjača. Regenerativno kočenje puni baterije u pokretu i dolazi sa četiri nivoa.
Težina praznog vozila je relativno mala — za EV — 3.395 funti, delom zahvaljujući karoseriji od ugljeničnih vlakana, a Renault je rekao da budući vlasnici mogu da se raduju ubrzanju od 0-62 mph za manje od 3,5 sekunde i maksimalnoj brzini od 268 mph. Reno je naveo da je baterija dobra za „nekoliko vrućih krugova“ na stazi, a uz normalnu vožnju, domet od oko 250 milja biće moguć na VLTP testnom ciklusu koji se koristi u inostranstvu. Niži opseg bi verovatno bio rezultat strožeg ciklusa EPA testa.
Unutra se nalaze sedišta i pojasevi u šest tačaka, sa mnogim komponentama napravljenim od ugljeničnih vlakana kako bi se dodatno uštedela težina. Vertikalna ručna kočnica u reli stilu predstavlja poklon nasleđu 5 Turbo modela, dok digitalni ekrani od 10,1 i 10,3 inča za instrument tablu i infotainment sistem dodaju moderan dodir. Spolja, Renault planira da ponudi opciju potpuno prilagodljivih livreja, uključujući neke odabrane dizajne koji odgovaraju istorijskim livrejima korišćenim na originalnim 5 Turbo i 5 Turbo 2, poput žute, bele i crne kombinacije prikazane ovde, koja je inspirisana livrejom reli automobila Tour de Corse iz 1982.