BLOG

Categories: Vesti iz auto industrije
hummer

Naslov naše prve vožnje GMC Hummer EV SUV-a iz 2024. uključivao je frazu: „Velik je, ali ovaj slon može da pleše.“ Kamion je zaslužio taj kompliment nakon jednog dana prolaska kroz trake u San Francisku i blago- prostraniji sporedni putevi u dolini Napa. Ali SUV se ne može nazvati super kamionom bez ekvivalentnog majstorstva u prljavštini, tako da je GMC poveo grupu medija u Moab u Juti da upravljaju omiljenim terenima za gaženje Hamera.

Šta se dešava kada od pikapa megafaune oduzmete 20 inča ukupne dužine i devet inča međuosovinskog rastojanja? Otkrićete da ples ne prestaje tamo gde se pločnik završava. Dozvoljeno da luta Moabovim izazovnim terenom – i dovoljno prostora – SUV je više nego spreman da uradi Hokei Pokei i da se okrene.

Doduše, to smo znali iz naše prve vožnje Hummer SUT-a pre dve godine, takođe izvođene među moavskim crvenim stenama i crvenom prašinom. Dve varijante dele iste trikove, a GMC inženjeri su izabrali Moab za razvoj prototipa, tako da nije bilo reči o uspešnom kretanju stazama. SUV je jednostavno okretniji od SUT-a.

Zazorni uglovi su bolji svuda. U poređenju sa SUT-om, pristupni ugao SUV-a od 49,6 stepeni je samo 0,1 bolji, ali je ugao odlaska od 49 stepeni bolji za 10,6 stepeni, a prelomni ugao je 2,2 stepena bolji. Upravljanje na sva četiri točka za rotaciju kraćeg međuosovinskog razmaka SUV-a smanjuje ionako mali krug okretanja za 1,7 stopa, na 35,4 stope. To je samo četiri stope šire od BMV-a i3, ali 14 stopa kompaktnije od kabine GMC Sierra Crev sa kratkom kutijom.

Oprema novog Hummera

I postoji ‘samo’ 15 standardnih kamera na SUV-u, jedna sramežljiva od 16 kamera u SUT-u; pikap dodaje ugao na teretnom ležaju koji SUV nema.

Naš 3Ks trim je imao tri motora koji proizvode kombinovanu snagu od 830 konjskih snaga i obrtni moment od 1.200 funti-stopa. Paket Ektreme Off-Road od 9.995 dolara je imao klizače sa integrisanim stepenicama koje mogu da izdrže 1,5 puta veću težinu od Humera, punu podvozju, dve dodatne kamere prednje i zadnje strane, mehanički prednji diferencijal sa elektronskim zaključavanjem za jedan motor na prednjoj strani, virtuelni zadnji diferencijal (programiranje koje čini da se dva zadnja motora ponašaju kao zaključani diferencijal), jake poluosovine sa kugličnim klinovima, kuke za vuču i crne točkove od 18 inča na 35-inčnim gumama Goodiear Vrangler Mud-Terrain.

Dodajte taj paket osnovnoj ceni od 104.650 dolara, plus beskonačni krov od 1.495 dolara, Void crnu boju od 450 dolara, gumenu prostirku za sve vremenske uslove od 150 dolara za prtljažnik od 11 kubnih stopa i odredišnu naknadu od 2.295 dolara, tražena cena je iznosila 119.080 dolara pre poreza i taksi. .

Da, Hamer je, kao i mnoga vozila za vožnju i terenska vozila danas, prepun mogućnosti koje kupci koji prave šestocifreni kišu nikada neće iskusiti jer ne žele da rizikuju svoja ulaganja. Aha dobro. Inženjeri žive da pomeraju granice, proizvođači automobila žele da opravdaju cene, tržišta treba da idu u korak sa Džonsima, a kupci vole pravo hvalisanja. Svi pobeđuju.

Takođe, kao i nekoliko trošnih terenskih vozila danas, Hummer nije samo sjajan terenski, on svoj posao obavlja sa izuzetno malo gužve s obzirom na klasu težine.

Na početku staze do sistema Cameo Cliffs/Hook i OHV merdevina, uključili smo režim terena i ušli u konvoj koji je krenuo u onostrano. Adaptivno vazdušno oslanjanje i njegovi Sachs ZF amortizeri imaju moćan posao, obuzdavajući četiri tone dok nekoliko stotina funti točkova i guma treperi po prljavštini. Smatrali smo da je postavka previše čvrsta za naš ukus zbog lakog i umerenog geografskog položaja, krutosti koja se prenosi direktno kroz sedište na otvorenoj stazi, neravnih sletanja pri srednjim jednocifrenim brzinama preko manjih stenovitih deonica. Deo toga je možda bio zbog pritiska u gumama. Nalepnica na dovratniku savetuje 45 psi, proveli smo dan između 38 i 41 psi. Emitovanje na oko 31 ili 32 bi obezbedilo mnogo više jastuka. Ipak, sa četiri inča dostupnog podizanja između režima podignutog i izvlačenja, želeli bismo da Hummer dodeli još nekoliko inča. Hummer SUV se osećao prikladno prigušenim svuda drugde, posebno u tehničkim delovima kao što su silazne stepenice od kamena gde se očekuju različiti udarci.

Najbolje izdanje do sada iz GMC

Očigledno, vešanje je nekada bilo čvršće. GMC nam je rekao da su tokom testiranja prototipa inženjeri doveli SUV u Moab sa prednjim i zadnjim stabilizatorima. Brzo je postalo jasno da je zadnji deo previše krut, tako da su inženjeri zadržali prednji stabilizator i odbacili zadnji deo, radeći sa Sachs ZF na reprogramiranju vešanja. Promena je došla dovoljno kasno tokom testiranja prototipa da je naša proizvodna jedinica i dalje imala jezičke na zadnjim donjim kontrolnim rukama za koje bi šipka bila pričvršćena.

Hamerovo upravljanje na sva četiri točka je jedan od onih modernih blagoslova koji stare ljude tera da kažu: „Ne znaš koliko dobro imaš! Nazad u moje dane…“ Preskočiti ulazak u tesnu krivinu? Zakreni točak, pusti zadnji kraj da se okrene, nastavi. Ništa više od toga. „Skretanje u tri tačke“ je nepristojan, strani jezik za Hummer EV. Jedina potencijalna mana je kada vlasnik Hummer EV mora da se vozi sa nekim u običnoj opremi i stalno podseća vozača: „Moj Hummer je to mogao da uradi u jednom potezu.“ Upravljanje zadnjim delom je ponekad previše dobra stvar, ipak, kao na primer pri malim brzinama van staze. Ponekad želite da zadnji deo prati prednji deo umesto da mahnete manjim povlačenjem volana.

Pošto EV-u nedostaje povratna informacija o ICE-u koji se bori na nagibu, GMC inženjeri su programirali glasniji šum gasa u režimu Off-Road da bi vozaču dali osećaj šta Hummer radi. Ne bismo imali ništa protiv da ta buka bude malo glasnija. Sistem kontrole proklizavanja i prianjanje kod Goodiear Vranglersa su dovoljno dobri da se neko dovede u iskušenje na lagani, stabilan gas i pusti Hameru da se probije uz neku strmu stenu. Dvaput, dok se Hummer probijao uz prepreku, nismo shvatili koliko napora ulaže SUV dok nismo osetili miris zapaljene gume. Nakon toga, u interesu mehaničke simpatije i saosećanja za pejzaž, ranije smo pritisnuli dugme zadnjeg ormarića.

Jedina stvarna zamerka bila je akcija kočenja u režimu terena u Lov. U Drive, kočnice se stežu brzo, ali progresivno, dajući čvrsto zaustavljanje na prirodan osećaj. Pri brzinama manjim od 20 milja na sat, Lov bode kočnice kao zaustavljanje u nuždi i drži kamion na mestu dok vozač ne pritisne gas. Probali smo dvaput, a onda smo se zadržali na Driveu sve vreme na stazi. Mi bismo ikada koristili Lov samo u onoj vrsti nezgodne situacije u kojoj bi odlazak za inč predaleko mogao značiti da Hummer odnesemo kući u komadima. Crab Valk takođe izgleda najpogodniji za ekstremne scenarije, recimo kada točak pređe ivicu staze ili grebena dine i ne želite da se zadnji deo vuče, želite da se zadnji deo povuče.

Inače, Hamer je ovo učinio opuštenom subotnjom vožnjom u parku, iako izuzetno širokom vožnjom. Na snop od 86,5 inča treba da se naviknete, sedite visoko gore, a ta ogromna četvrtasta hauba se proteže pre nego što vam se dopadne The Great Plains. Da, možete da nagnete glavu kroz prozor i posmatrate prednje i zadnje točkove na vozačevoj strani, ali to je dugačko 7 i više stopa na suprotnoj strani. I da, svi ti uglovi kamere otkrivaju šta je okolo i ispod, ali video slike izobličuju perspektivu, tako da ne pružaju oku isto čitanje uglova i dubine kao gledanje stvari. Ovde nema kršenja dogovora, samo aspekti vožnje Hamera na koje se mora navići. Umesto toga, aspekti na koje se čovek mora ponovo navići; Hummer H2 je bio širok 81,3 inča.

Kao i sa drugim našim prvim pogonima, Hummer EV se ponovo pokazao kao solidan komad opreme. Ako pravimo poređenje megafaune, idemo sa izmišljenom zveri: zmajem. Velik je i impozantan, kul i nečuven, za razliku od bilo čega drugog. I uputstvo za upotrebu ne bi bilo naslovljeno kako izdresirati zmaja, već bi bilo šta treba znati o zmajevima. Ne pripitomljavate Hamer, naučite šta mu treba i kako da njime upravljate. Ovo nije iskustvo vlasništva za svakoga, ali za one sa kupovnom cenom, Targarijenskim osećajem za avanturu i štalu odgovarajuće veličine, šansa da pleše zmaja vredna je minimalnog truda.

3

Categories: Audi, Bmw, Citroen, Fiat, Ford, Hyundai, Mercedes, Opel, Peugeot, Renault, Škoda, Toyota, Vesti iz auto industrije, Volkswagen, Volvo
OEM i aftermaket delovi

OEM i aftermaket delovi se razlikuju najpre po karakterikama i svojim performansama. Da bismo Vam olakšali izbor dajemo Vam par saveta pre kupovine. 

Priliko popravki i nadogradnje automobila, stalno se postavlja pitanje između korišćenja delova proizvođača originalne opreme (OEM) i delova za aftermaket tržište. Pošto vlasnici automobila traže najbolje opcije za svoja vozila, razumevanje ključnih razlika između ove dve vrste delova je od suštinskog značaja.

OEM delovi: delovi od proizvođača automobila

OEM delove proizvodi originalni proizvođač vozila. Ovi delovi su dizajnirani posebno za određeni model, obezbeđujući savršeno pristajanje i funkciju. Jedna od primarnih prednosti OEM delova je njihov garantovani kvalitet i pouzdanost, jer su u suštini identični delovima od kojih je napravljen vaš automobil.
Glavna prednost OEM delova je garancija i podrška koju često pruža proizvođač. Ova garancija može biti značajan faktor za one koji žele sigurnost da će deo trajati. Štaviše, pošto su ovi delovi često dostupni preko ovlašćenih dilera, pronalaženje ispravnog dela je generalno jednostavno.
Međutim, ova pogodnost i kvalitet imaju cenu. OEM delovi su obično skuplji od njihovih rezervnih delova. Ova viša cena je često opravdana osiguranjem kvaliteta i mirom koji dolazi sa saznanjem da je deo tačna zamena.

Aftermarket delovi

Posleprodajne delove proizvode kompanije koje nisu originalni proizvođač vozila. Ovi delovi su dizajnirani da funkcionišu slično OEM delovima, ali su često dostupni po nižoj ceni. Raznolikost rezervnih delova dostupnih na tržištu je ogromna, nudeći vlasnicima automobila brojne opcije u pogledu cene, kvaliteta i performansi.

Primarna prednost rezervnih delova je njihova pristupačnost. Često su znatno jeftiniji od OEM delova, što ih čini atraktivnom opcijom za vlasnike automobila sa ograničenim budžetom. Pored toga, za određena vozila, posebno starije modele, rezervni delovi mogu biti jedina dostupna opcija jer se OEM delovi možda više ne proizvode.

Međutim, kvalitet rezervnih delova može značajno da varira. Dok mnogi proizvođači naknadnog tržišta proizvode delove visokog kvaliteta, drugi možda ne ispunjavaju standarde OEM delova. Ova varijabilnost može biti zabrinuta za vlasnike automobila koji daju prednost pouzdanosti i dugovečnosti. Pored toga, rezervni delovi možda nemaju uvek garanciju, a pronalaženje savršenog uklapanja za vaše vozilo ponekad može biti izazovno, što dovodi do dodatnih troškova rada u podešavanjima ili modifikacijama.

NAPRAVITI PRAVI IZBOR...

Odluka između OEM i rezervnih delova zavisi od nekoliko faktora, uključujući vrstu popravke, starost i model vozila, kao i budžet i preferencije vlasnika. Za rutinsko održavanje i popravke, OEM delovi su često poželjan izbor zbog njihovog garantovanog uklapanja i kvaliteta. Međutim, za entuzijaste automobila ili one koji žele da unaprede svoje vozilo, rezervni delovi nude niz opcija i potencijal za uštedu.
Važno je istražiti i uzeti u obzir reputaciju proizvođača kada birate rezervne delove. Veća je verovatnoća da će etablirani i renomirani proizvođači rezervnih delova proizvoditi delove koji zadovoljavaju ili prevazilaze kvalitet OEM delova.
Za one koji su zabrinuti zbog uticaja korišćenja delova koji nisu OEM na garanciju svog vozila, vredi napomenuti da u mnogim regionima upotreba delova za naknadno tržište ne poništava automatski garanciju za vozilo. Međutim, ako rezervni deo prouzrokuje štetu na vozilu, garancija možda neće pokrivati popravke.
40

Categories: Nekategorizovano
hibridni automobili cena

Hibridni automobili postoje već decenijama i postaju sve popularniji kako ljudi shvataju njoihove ekološke i finansijske prednosti. Zaštita životne sredine postaje prioritet svake zemlje i većina zemalja subvencioniše kupovinu hibridnih automobila. Ali da li je vredno kupiti jedan? Pokušaćemo da vidimo razlike između hibrida i plug-in hibrida.

Takođe ćemo razmotriti podsticaje, troškove održavanja u vezi sa hibridima i njihovu pouzdanost. Evo sažetka svih razmatranja koje treba da uzmete u obzir kada odlučujete da li da kupite hibrid ili ne. Do kraja ovog članka ćete bolje razumeti da li je hibridni automobil pravi izbor za vas.

Hibridni automobil protiv Plug-In hibrida

Kada ljudi govore o hibridnim automobilima, obično misle na hibrid tradicionalnog motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Ovaj tip hibridnog automobila ima motor sa unutrašnjim sagorevanjem (ICE) i električni motor. Električni motor se napaja baterijom i pomaže automobilu da radi efikasnije pružajući dodatnu snagu kada je to potrebno.

Pored tradicionalnog hibridnog automobila, postoji i PHEV. PHEV imaju veći paket baterija i mogu da rade u potpunosti na električnu energiju na kratkim udaljenostima. To znači da možete puniti bateriju iz eksternog izvora napajanja, a zatim voziti bez potrebe da uopšte koristite gas.

Okvirna cena hibridnih automobila

Hibridi obično koštaju više od nehibridnih vozila. To je zbog dodatne tehnologije i mehanike potrebne da bi vozilo bilo efikasnije. Međutim, veći troškovi mogu biti nadoknađeni podsticajima koje nudi vlada.

Uz to, takođe ćete morati da uzmete u obzir bateriju kada određujete ukupne troškove posedovanja hibrida. Hibridne baterije obično imaju životni vek od ~10 godina – tako da će im u nekom trenutku biti potrebna zamena. Ovo često može koštati nekoliko hiljada dolara, tako da je nešto što treba imati na umu u potrazi za najboljim hibridnim automobilima koji se prodaju u Srbiji.

Ušteda goriva

Jedan od glavnih razloga da dobijete hibridni automobil je taj što je efikasniji od vašeg prosečnog vozila. Na primer, najbolji hibridni automobili koji se prodaju prelaze oko 5 L/100 km na autoputu. Nasuprot tome, SUV dobija samo ~10 L/100 km na autoputu, a kamion pune veličine je još manje efikasan na samo ~16 litara/100 km.

Stepen uštede zavisiće od niza faktora, kao što su tip vožnje i tip hibridnog vozila koje kupujete. Generalno, PHEV-ovi su efikasniji u saobraćaju za zaustavljanje i kretanje i na kratkim putovanjima, dok su hibridi efikasniji na dužim putovanjima. Ako razmišljate o PHEV-u, takođe ćete morati da uzmete u obzir troškove punjenja baterije, koji će varirati u zavisnosti od vrste izvora napajanja i cene električne energije u vašem području.

Uticaj na životnu sredinu

Možda ste čuli da su hibridni automobili ekološki prihvatljiviji od konvencionalnih automobila. Ovo je tačno – hibridi troše manje goriva i proizvode manje emisije ugljen-dioksida od nehibridnih modela. Međutim, postoji upozorenje: količina emisije ugljen-dioksida koju proizvodi hibrid zavisi od izvora električne energije koji se koristi za napajanje.

Hibridi i PHEV emituju znatno manje ugljen-dioksida od tradicionalnih automobila na benzin, što može imati veliki uticaj na životnu sredinu. Razlika u emisiji može da varira u zavisnosti od modela, ali sa sigurnošću se može reći da mnogi hibridi emituju znatno manje ugljen-dioksida od automobila na gas. Ovo može da napravi veliku razliku na duge staze, jer su emisije iz automobila jedan od vodećih uzroka klimatskih promena.

Troškovi održavanja

Jedna od najvećih briga kada su u pitanju hibridni automobili i PHEV su troškovi održavanja. Hibridi i PHEV zahtevaju redovno održavanje kao i svako drugo vozilo. Međutim, takođe im je potrebno neko specijalizovano održavanje kako bi njihove električne komponente bile u dobrom radnom stanju.

Ovo uključuje zamenu baterije, što može biti skupo. Pored toga, možda ćete morati povremeno da zamenite električni motor i druge komponente. Važno je uzeti u obzir ove potencijalne troškove kada odlučujete da li ćete kupiti hibrid ili PHEV.

59

Categories: Nekategorizovano
servis vaseg automobila, servis auta

Servis automobila se obično ostavlja profesionalcima odnosno servisima koji su ovlašćeni za tu delatnost. Međutim visoki troškovi održavanja podstiču neke vozače da održavaju sopstveni automobil. U slučaju otklanjanja sitnijih popravki servis automobila je moguć u sopstvenoj režiji. Naravno potrebno je da imate određene veštine i da sami poručite delove za servis Vašeg automobila.

Nabavka auto delova

Ovaj korak može biti veoma težak jer je odabir pravih delova veoma bitan. Auto delovi koje kupujete moraju biti proverenog kvaliteta. Veoma je bitno da nam se obratite sa svim potrebnim podacima o Vašem automobilu. Naši prodavci će Vam pomoći u odabiru najbolje ponude za auto delove

Velika prednost kupovine u Lefindes auto delovima je to što ćete rezervne delove dobiti na Vašu kućnu adresu u roku od 24-48h. Potrebno je samo da pozovete naš call centar i poručite delove za servis Vašeg automobila.

Servis automobila u sopstvenoj režiji

Iz našeg iskustva i utisaka iz prodaje popravke ili servis Vašeg automobila koje možete uraditi su obično vezane za sitnije kvarove. Najčešće je to slučaj sa delovima koji su takozvani potrošni materijal. Napominjemo da noviji automobili čak i na takvim delovima imaju komunikaciju sa računarom i potrebno je resetovati grešku. Tu se javlja problem koji jedino možete rešiti odlaskom u servis.

Da biste ušetdeli Vaš novac i uradili servis Vašeg automobila dajemo Vam naznake koji su tu popravke izvodljive u svojoj garaži.

Zamena akumulatora-Za ovaj proces popravke dovoljno je imati ključeve za odvtanje 10,13,17mm. Naravno postoje i gedore koje će Vam biti potrebne u slučaju da akumulator ima obezbeđenje na šasiji u vidu šrafa koji je pričvršćen za šasiju. Za neke automobile novije generacije kompjuter mđe davati grešku koju smo pominjali. Tada je potrebno da odete u ovlašćeni servis gde će Vam pomoću dijagnostike resetovati kompjuter i obrisati greške.

Zamena brisača-Metlice brisača koje kupiti kod nas dolaze sa adapterima koji su bili i originalni na Vašim starim brisačima. Bilo da u pitanju univerzalne ili otiginalne metlice njih ćete uz malo veštine uvek moći promeniti sami. Za ovaj servis automobila odnoso popravku nije potreban nikakav alat.

Zamena sijalica-Zamena sijalica takođe je potpuno izvodljiva u sopstvenoj režiji. Što se tiče sijalica prednjih farova neki automobili imaju reviziju ispod prednjih točkova gde lako možete doći do sijalica prednjih farova. U većini slučajeva potrebno je otvoriti haubu gde ćete imati pristup fasungu fara i možete lako zameniti sijalicu. Kod  sijalica na zadnjem delu oni se nalaze u tovarnom delu gde uvek postoji revizija ili otvor za zamenu sijalica.

Servis automobila tečnosti

U servis Vašeg automobila spada i prvera svih tečnosti. Neke možete lako dosipati u slučaju da proverom utvrdite manjak.

Rashladna tečnost-rashladna tečnost ili antifriz e veoma bitna za hlađenje Vašeg motora. U haubi postoji ekspanzioni sud gde se ona doliva. Na samo sudu postoji oznaka za minimalnu ili maksimalnu vrednost. Nemojte dozvoliti da tečnost dođe ispod minimuma. U zavisnosti od modela automobila dolijte razblažen antifriz G11, G12, G12+ itd.

Tečnost za stakla-Tečnost za vetrobranska stakla takođe imaju svoj sudkoji se nalazi ispod haube Vašeg automobila. U zavisnosti od godišnjeg doba dolivajte tečnost. Ona može biti predviđena i za temperature do -20.

Ovo su neke popravke ili sitnij kvarovi koje možete uvek otkloniti. Svakako servis automobila uvek treba prepustiti licima koja su obučena za tu uslugu. Obratite pažnju da uvek posećujete servis automobila koji je redovno prijavljen jer u slučaju reklamacija možete imati problem sa neovlašćenim serviserima. Nekada sitne uštede mogu dovesti do većeg problema i dovesti vas u nezgdne situacije. 

Za besplatne informacije o auto delovima i ponudi pozovite naš korisnički servis.

177