BLOG

Categories: Renault
novi reno 5

Nakon što je krajem prošle godine dao pregled svog novog 5 Turbo 3E, Renault je u ponedeljak u potpunosti otkrio električni hathatch i potvrdio početak isporuka 2027. Proizvodnja će biti ograničena na 1.980 jedinica. Renault vraća legendarni 5 Turbo u salone, ovog puta sa električnim pogonom.

Električni Reno 5

Cene nisu otkrivene, ali Reno je rekao da će proces rezervacije početi u narednim nedeljama na tržištima na kojima posluje francuski brend. Proizvodnja će biti ograničena na 1.980 jedinica, a s obzirom na specifikacije, cena će verovatno biti šestocifreni.

5 Turbo 3E je duhovni naslednik homologacionih specijaliteta 5 Turbo i 5 Turbo 2 iz 1980-ih, razvijenih za Renoov program reli automobila u to vreme. 5 Turbo 3E nije povezan ni sa jednim trkačkim programom, ali ipak ima dosta performansi.

Iako 5 Turbo 3E deli svoj opšti dizajn sa Renault 5 E-Tech električnim potkompaktnim poklopcem koji je lansiran prošle godine, baš kao i prethodnih 5 Turbo-a—koji su imali platforme srednjeg motora inspirisane relijem—ima vrlo malo zajedničkog izvan te osnovne veze. Čak su i proporcije drugačije, sa standardnim 5 E-Tech šoferšajbnom pomerenim unazad i međuosovinskim rastojanjem proširenim ovde. Širina je takođe povećana kako bi mogla da se takmiči sa modernim superautomobilom, sa 80 inča.

delovi za renault 5
renault 5
reno 5 delovi

Električni Reno 5

Reno 5 Turbo 3E koristi prilagođenu platformu dizajniranu za njegov pogon sa zadnjim pogonom, u ovom slučaju, par motora na točkovima koji isporučuju kombinovanu snagu od 533 KS, od kojih je svaki postavljen unutar točka od 20 inča. Tu su i električni sistem od 800 volti i baterija od 70 kvh koja može da se puni brzinom do 350 kv—dovoljno za punjenje od 15-80% za oko 15 minuta pomoću odgovarajućeg DC brzog punjača. Regenerativno kočenje puni baterije u pokretu i dolazi sa četiri nivoa.

Težina praznog vozila je relativno mala — za EV — 3.395 funti, delom zahvaljujući karoseriji od ugljeničnih vlakana, a Renault je rekao da budući vlasnici mogu da se raduju ubrzanju od 0-62 mph za manje od 3,5 sekunde i maksimalnoj brzini od 268 mph. Reno je naveo da je baterija dobra za „nekoliko vrućih krugova“ na stazi, a uz normalnu vožnju, domet od oko 250 milja biće moguć na VLTP testnom ciklusu koji se koristi u inostranstvu. Niži opseg bi verovatno bio rezultat strožeg ciklusa EPA testa.

Unutra se nalaze sedišta i pojasevi u šest tačaka, sa mnogim komponentama napravljenim od ugljeničnih vlakana kako bi se dodatno uštedela težina. Vertikalna ručna kočnica u reli stilu predstavlja poklon nasleđu 5 Turbo modela, dok digitalni ekrani od 10,1 i 10,3 inča za instrument tablu i infotainment sistem dodaju moderan dodir. Spolja, Renault planira da ponudi opciju potpuno prilagodljivih livreja, uključujući neke odabrane dizajne koji odgovaraju istorijskim livrejima korišćenim na originalnim 5 Turbo i 5 Turbo 2, poput žute, bele i crne kombinacije prikazane ovde, koja je inspirisana livrejom reli automobila Tour de Corse iz 1982.

2

Categories: Nekategorizovano
Exodus Capax

Exodus Capax koji je dugačak 6.5 se lako rasklapa i parkira u automobilsku garažu.

Većina kampera na tržištu ima platneni plafon i bez izolacije kako zvučne, tako i toplotne.  Za Exodus Capax, kod inžinjera je bio izazov pronaći ravnotežu između kompaktnosti iskačućeg prozora i kvaliteta kampera sa tvrdim stranama. Rezultat je Exodus Capax, kamper od skoro 7m koji se lako može smestiti u garažu za jedan automobil bez upotrebe iskačućeg prozora nalik na šator.

„Exodus Capax donosi kombinaciju ‘garažnosti’, luksuznog ali praktičnog dizajna, najsavremenije tehnologije i multifunkcionalnosti na tržište vrhunskih prikolica za putovanja,“ rekao je Shaddi Gohar, izvršni direktor Exodus Rigs-a. „Čekanje je završeno. Izneli smo jedinu prikolicu za putovanja bez žrtvovanja na tržište.”

Funkcionalna kamp prikolica Exodus Capax

Ako ste bili u potrazi za potpuno funkcionalnom kamp prikolicom za celu porodicu koja može da se odloži van mreže i koja se lako može smestiti u vašu garažu, onda Ekodus možda ima odgovor za vas. Putna prikolica Exodus Capak nudi mnogo u sklopivom pakovanju.

Pored veoma hladnog pokretanog dizajna i jedinstvenog sklopivog jezika, druga karakteristika koja Capak prikolicu čini izuzetno upotrebljivom jesu vrata sa 15 pregrada na njenoj spoljašnjosti. Ova vrata nude pristup do 60 kubnih metara za skladištenje, spolja i iznutra prikolice. Nije inovativna, ali je skoro uvek dobra ideja na kamp prikolicama koje treba da napuste trotoar, postaviti nezavisno vazdušno vešanje bez osovine.

Exodus Capax

Exodus Capax kombinuje luksuz i tehnologiju

EXodus Capak zvuči kao naučnofantastični film, ali to je zapravo elegantan pop-up kamper koji kombinuje luksuz sa tehnologijom. Visok je 6 stopa kada se sklopi, a u poređenju sa GMC Hummer EV, kamper izgleda kao da je ogroman pored SUV-a. 

Sa čvrstim zidovima koji obezbeđuju vrhunsku izolaciju, smanjuju energiju potrebnu za grejanje/hlađenje i vrhunsku zaštitu od vremenskih nepogoda, buke, kao i divljih životinja. Unutra se nalazi čajna kuhinja sa kombinovanim šporetom / sudoperom i frižiderom sa dve fioke, zajedno sa toaletom, kao i prostorom za spavanje. Tehnološki, nudi upravljanje ekranom osetljivim na dodir i pametnim telefonom nekoliko komponenti uključujući nivelisanje šasije, klima uređaj, unutrašnje/spoljno osvetljenje i još mnogo toga.

U oblasti putovanja i avanture, Exodus teži da postigne inovacije, kvalitet, luksuz i udobnost, a Capak nije izuzetak. Garabilna i sklopiva prikolica za putovanja, Capak pokazuje izvanredan dizajn koji se može pohvaliti neviđenim prednostima za modernog istraživača“, rekli su iz kompanije.

14

Categories: Nekategorizovano
Šta trebate znati pre kupovine polovnog vozila

Kupovina polovnog vozila predstavlja izazov i velike nedoumice oko izbora. Naš savet je da prvo istražite sve opcije, a zatim kupite idealno polovno vozilo za vas po pravoj ceni.

Ukoliko želite da pristupite kupovini racionalno postoje neki koraci kojih se treba pridržavati.

  • Uverite se da znate koliko možete da priuštite pre nego što izaberete polovni automobil za kupovinu.
  • Sredite svoje finansiranje pre kupovine uporedne kupovine.
  • Ne preskačite probnu vožnju.
  • Razmislite o zaštiti svoje investicije produženom garancijom.

Čak i ako tačno znate šta želite, kupovina polovnih automobila nije jednostavan zadatak. Pronalaženje vašeg idealnog automobila po pravoj ceni zahteva strpljenje i fokus. U ovom članku ćemo istaći nekoliko ključnih stvari koje treba uzeti u obzir pri kupovini polovnih automobila, uključujući mogućnost dobijanja garancije na polovni automobil.

Definisanje budžeta za kupovinu

Opšte pravilo je da mesečne uplate za auto kredit ne bi trebalo da budu veće od 20% neto plate kupaca automobila. Važno je zapamtiti da će polovnom vozilu biti potrebno dodatno održavanje. Možda ćete morati da investirate u nove amortizere, nove kočione diskove ili da osvežite automobil na neki drugi način. Nekada su auto delovi veoma skupi i morate uzimati to u obzir. Imajući to na umu, možda ćete želeti da ciljate na plaćanje automobila koje je bliže 10% vaše plate.

Gde god da postavite svoju ciljnu cenu, obavezno je se držite. Poslednja stvar koju želite je da budete vezani za plaćanja koja ne možete priuštiti.

Pronađite polovni automobil u Vašoj blizini

Kada dođe vreme da počnete da tražite automobile za prodaju u vašem području, imaćete nekoliko dobrih opcija koje treba da razmotrite. Možda ćete pronaći idealan automobil za svoje potrebe u franšiznom salonu koji prodaje i polovna i nova vozila. Ovi dileri često prodaju nove modele. Brendirani zastupnici takođe imaju sopstvene servise.

Prodavci polovnih automobila će generalno ponuditi starije automobile sa većim očitanjima brojača kilometara. Uglavnom ćete naći vozila koja se prodaju „kao što jesu“ na ovim lokacijama, iako će neka prodavati ograničene garancije kako bi pružili izvesnu sigurnost u slučaju budućih problema.
Postoje i privatni prodavci koji svoje automobile stavljaju na prodaju na mreži ili na drugi način. Možda ćete dobiti mnogo od nekoga ko samostalno prodaje svoj automobil, ali obavezno nabavite kopije servisne evidencije vozila i originalne dokumentacije o kupovini.

Određivanje vrednosti automobila

Nakon što ste se usredsredili na nekoliko specifičnih marki i modela vozila, vreme je da razmislite o kupovnoj ceni automobila kojom ćete biti zadovoljni. Mnogi faktori ulaze u igru kada se razmatra vrednost određenog automobila, uključujući godinu proizvodnje, habanje vozila, da li je pređena velika ili mala kilometraža i da li mnogi drugi traže sličan model.

Postoji nekoliko načina za istraživanje prave tržišne vrednosti. Jedan od načina je da pregledate digitalne ili štampane male oglase i pretražujete liste lokalnih dilera, beležeći cene sličnih vozila u vašoj oblasti. Takođe možete da koristite resurse kao što je Kellei Blue Book, koja vam omogućava da lako pretražujete vrednosti polovnih automobila na mreži.

Prethodna istorija automila je veoma važna...

Kada pronađete polovni automobil koji vas zanima, obavezno nabavite izveštaj o istoriji vozila kako biste tačno znali kako su prethodni vlasnici tretirali automobil. Ako postoje crvene zastavice – na primer, ako je osiguravajuća kompanija proglasila automobil kao potpuni gubitak – najbolje je znati rano u procesu kupovine automobila.

Postoji dosta aplikacija gde možete proveriti istoriju. Potreban vam je samo broj šasije (VIN) ili broj registarske tablice da biste dobili ove bitne informacije. Većina dilera će ove izveštaje ponuditi besplatno za automobile u svojim zalihama. Privatni prodavci i drugi prodavci polovnih automobila će verovatno zahtevati da platite te izveštaje.

Isprobajte vozilo na putu

Obično možete da utvrdite da li je polovni automobil pravi za vas samo probnom vožnjom. Sedenje za volan i fokusiranje na osećaj vozila na putu je od vitalnog značaja. Evo nekoliko ključnih stvari na koje treba obratiti pažnju tokom probne vožnje:

  • Opšta udobnost: Uverite se da vam se sviđa način na koji se automobil vozi i da imate dovoljno mesta unutra. Takođe budite sigurni da su sedište i volan lako podesivi.
  • Vidljivost: Proverite da li su retrovizori i bočni retrovizori u dobrom stanju i da li su mrtvi uglovi.
  • Kočnice: Kočnice treba da reaguju i da ne izazivaju bilo kakve buke.
  • Znaci curenja: Pogledajte ispod haube i ispod automobila nakon probne vožnje. Ako vidite da nešto curi ili osetite miris zapaljenog ulja, znate da nešto treba da se popravi.
  • Gume: Vizuelno pregledajte gume da vidite koliko su stare. Osetite ukupnu ravnotežu automobila i tokom vožnje.
U kombinaciji sa izveštajem o istoriji vozila i servisnom evidencijom, probna vožnja bi trebalo da vam pruži više nego dovoljno informacija da se osećate prijatno da napredujete u procesu kupovine automobila.
Takođe dobra ideja je da polovni automobil pregleda mehaničar kome verujete pre nego što ga kupite. Prilikom kupovine sertifikovanog polovnog (CPO) vozila od brendiranog zastupstva, automobil je već temeljno pregledan. Kod bilo kog drugog prodavca polovnih vozila, poželećete pregled pre kupovine.

Isprobajte vozilo na putu

Osim ako je automobil koji kupujete još uvek pod garancijom proizvođača ili je sertifikovano polovna vozila sa ugrađenom zaštitom, možda biste želeli da kupite produženu garanciju. Većina dilera ima tu opciju prilikom kupovine.

Svakako odabir vozila je na Vama i nekada će presuditi drugi faktori u odlučivanju. Pokušajte se pridržavati nekih opštih uputstava i krenite u avanturu.
Srećna kupovina !!!

25

Categories: Vesti iz auto industrije
hummer

Naslov naše prve vožnje GMC Hummer EV SUV-a iz 2024. uključivao je frazu: „Velik je, ali ovaj slon može da pleše.“ Kamion je zaslužio taj kompliment nakon jednog dana prolaska kroz trake u San Francisku i blago- prostraniji sporedni putevi u dolini Napa. Ali SUV se ne može nazvati super kamionom bez ekvivalentnog majstorstva u prljavštini, tako da je GMC poveo grupu medija u Moab u Juti da upravljaju omiljenim terenima za gaženje Hamera.

Šta se dešava kada od pikapa megafaune oduzmete 20 inča ukupne dužine i devet inča međuosovinskog rastojanja? Otkrićete da ples ne prestaje tamo gde se pločnik završava. Dozvoljeno da luta Moabovim izazovnim terenom – i dovoljno prostora – SUV je više nego spreman da uradi Hokei Pokei i da se okrene.

Doduše, to smo znali iz naše prve vožnje Hummer SUT-a pre dve godine, takođe izvođene među moavskim crvenim stenama i crvenom prašinom. Dve varijante dele iste trikove, a GMC inženjeri su izabrali Moab za razvoj prototipa, tako da nije bilo reči o uspešnom kretanju stazama. SUV je jednostavno okretniji od SUT-a.

Zazorni uglovi su bolji svuda. U poređenju sa SUT-om, pristupni ugao SUV-a od 49,6 stepeni je samo 0,1 bolji, ali je ugao odlaska od 49 stepeni bolji za 10,6 stepeni, a prelomni ugao je 2,2 stepena bolji. Upravljanje na sva četiri točka za rotaciju kraćeg međuosovinskog razmaka SUV-a smanjuje ionako mali krug okretanja za 1,7 stopa, na 35,4 stope. To je samo četiri stope šire od BMV-a i3, ali 14 stopa kompaktnije od kabine GMC Sierra Crev sa kratkom kutijom.

Oprema novog Hummera

I postoji ‘samo’ 15 standardnih kamera na SUV-u, jedna sramežljiva od 16 kamera u SUT-u; pikap dodaje ugao na teretnom ležaju koji SUV nema.

Naš 3Ks trim je imao tri motora koji proizvode kombinovanu snagu od 830 konjskih snaga i obrtni moment od 1.200 funti-stopa. Paket Ektreme Off-Road od 9.995 dolara je imao klizače sa integrisanim stepenicama koje mogu da izdrže 1,5 puta veću težinu od Humera, punu podvozju, dve dodatne kamere prednje i zadnje strane, mehanički prednji diferencijal sa elektronskim zaključavanjem za jedan motor na prednjoj strani, virtuelni zadnji diferencijal (programiranje koje čini da se dva zadnja motora ponašaju kao zaključani diferencijal), jake poluosovine sa kugličnim klinovima, kuke za vuču i crne točkove od 18 inča na 35-inčnim gumama Goodiear Vrangler Mud-Terrain.

Dodajte taj paket osnovnoj ceni od 104.650 dolara, plus beskonačni krov od 1.495 dolara, Void crnu boju od 450 dolara, gumenu prostirku za sve vremenske uslove od 150 dolara za prtljažnik od 11 kubnih stopa i odredišnu naknadu od 2.295 dolara, tražena cena je iznosila 119.080 dolara pre poreza i taksi. .

Da, Hamer je, kao i mnoga vozila za vožnju i terenska vozila danas, prepun mogućnosti koje kupci koji prave šestocifreni kišu nikada neće iskusiti jer ne žele da rizikuju svoja ulaganja. Aha dobro. Inženjeri žive da pomeraju granice, proizvođači automobila žele da opravdaju cene, tržišta treba da idu u korak sa Džonsima, a kupci vole pravo hvalisanja. Svi pobeđuju.

Takođe, kao i nekoliko trošnih terenskih vozila danas, Hummer nije samo sjajan terenski, on svoj posao obavlja sa izuzetno malo gužve s obzirom na klasu težine.

Na početku staze do sistema Cameo Cliffs/Hook i OHV merdevina, uključili smo režim terena i ušli u konvoj koji je krenuo u onostrano. Adaptivno vazdušno oslanjanje i njegovi Sachs ZF amortizeri imaju moćan posao, obuzdavajući četiri tone dok nekoliko stotina funti točkova i guma treperi po prljavštini. Smatrali smo da je postavka previše čvrsta za naš ukus zbog lakog i umerenog geografskog položaja, krutosti koja se prenosi direktno kroz sedište na otvorenoj stazi, neravnih sletanja pri srednjim jednocifrenim brzinama preko manjih stenovitih deonica. Deo toga je možda bio zbog pritiska u gumama. Nalepnica na dovratniku savetuje 45 psi, proveli smo dan između 38 i 41 psi. Emitovanje na oko 31 ili 32 bi obezbedilo mnogo više jastuka. Ipak, sa četiri inča dostupnog podizanja između režima podignutog i izvlačenja, želeli bismo da Hummer dodeli još nekoliko inča. Hummer SUV se osećao prikladno prigušenim svuda drugde, posebno u tehničkim delovima kao što su silazne stepenice od kamena gde se očekuju različiti udarci.

Najbolje izdanje do sada iz GMC

Očigledno, vešanje je nekada bilo čvršće. GMC nam je rekao da su tokom testiranja prototipa inženjeri doveli SUV u Moab sa prednjim i zadnjim stabilizatorima. Brzo je postalo jasno da je zadnji deo previše krut, tako da su inženjeri zadržali prednji stabilizator i odbacili zadnji deo, radeći sa Sachs ZF na reprogramiranju vešanja. Promena je došla dovoljno kasno tokom testiranja prototipa da je naša proizvodna jedinica i dalje imala jezičke na zadnjim donjim kontrolnim rukama za koje bi šipka bila pričvršćena.

Hamerovo upravljanje na sva četiri točka je jedan od onih modernih blagoslova koji stare ljude tera da kažu: „Ne znaš koliko dobro imaš! Nazad u moje dane…“ Preskočiti ulazak u tesnu krivinu? Zakreni točak, pusti zadnji kraj da se okrene, nastavi. Ništa više od toga. „Skretanje u tri tačke“ je nepristojan, strani jezik za Hummer EV. Jedina potencijalna mana je kada vlasnik Hummer EV mora da se vozi sa nekim u običnoj opremi i stalno podseća vozača: „Moj Hummer je to mogao da uradi u jednom potezu.“ Upravljanje zadnjim delom je ponekad previše dobra stvar, ipak, kao na primer pri malim brzinama van staze. Ponekad želite da zadnji deo prati prednji deo umesto da mahnete manjim povlačenjem volana.

Pošto EV-u nedostaje povratna informacija o ICE-u koji se bori na nagibu, GMC inženjeri su programirali glasniji šum gasa u režimu Off-Road da bi vozaču dali osećaj šta Hummer radi. Ne bismo imali ništa protiv da ta buka bude malo glasnija. Sistem kontrole proklizavanja i prianjanje kod Goodiear Vranglersa su dovoljno dobri da se neko dovede u iskušenje na lagani, stabilan gas i pusti Hameru da se probije uz neku strmu stenu. Dvaput, dok se Hummer probijao uz prepreku, nismo shvatili koliko napora ulaže SUV dok nismo osetili miris zapaljene gume. Nakon toga, u interesu mehaničke simpatije i saosećanja za pejzaž, ranije smo pritisnuli dugme zadnjeg ormarića.

Jedina stvarna zamerka bila je akcija kočenja u režimu terena u Lov. U Drive, kočnice se stežu brzo, ali progresivno, dajući čvrsto zaustavljanje na prirodan osećaj. Pri brzinama manjim od 20 milja na sat, Lov bode kočnice kao zaustavljanje u nuždi i drži kamion na mestu dok vozač ne pritisne gas. Probali smo dvaput, a onda smo se zadržali na Driveu sve vreme na stazi. Mi bismo ikada koristili Lov samo u onoj vrsti nezgodne situacije u kojoj bi odlazak za inč predaleko mogao značiti da Hummer odnesemo kući u komadima. Crab Valk takođe izgleda najpogodniji za ekstremne scenarije, recimo kada točak pređe ivicu staze ili grebena dine i ne želite da se zadnji deo vuče, želite da se zadnji deo povuče.

Inače, Hamer je ovo učinio opuštenom subotnjom vožnjom u parku, iako izuzetno širokom vožnjom. Na snop od 86,5 inča treba da se naviknete, sedite visoko gore, a ta ogromna četvrtasta hauba se proteže pre nego što vam se dopadne The Great Plains. Da, možete da nagnete glavu kroz prozor i posmatrate prednje i zadnje točkove na vozačevoj strani, ali to je dugačko 7 i više stopa na suprotnoj strani. I da, svi ti uglovi kamere otkrivaju šta je okolo i ispod, ali video slike izobličuju perspektivu, tako da ne pružaju oku isto čitanje uglova i dubine kao gledanje stvari. Ovde nema kršenja dogovora, samo aspekti vožnje Hamera na koje se mora navići. Umesto toga, aspekti na koje se čovek mora ponovo navići; Hummer H2 je bio širok 81,3 inča.

Kao i sa drugim našim prvim pogonima, Hummer EV se ponovo pokazao kao solidan komad opreme. Ako pravimo poređenje megafaune, idemo sa izmišljenom zveri: zmajem. Velik je i impozantan, kul i nečuven, za razliku od bilo čega drugog. I uputstvo za upotrebu ne bi bilo naslovljeno kako izdresirati zmaja, već bi bilo šta treba znati o zmajevima. Ne pripitomljavate Hamer, naučite šta mu treba i kako da njime upravljate. Ovo nije iskustvo vlasništva za svakoga, ali za one sa kupovnom cenom, Targarijenskim osećajem za avanturu i štalu odgovarajuće veličine, šansa da pleše zmaja vredna je minimalnog truda.

22