BLOG

Categories: Hyundai, Vesti iz auto industrije

Nova Hyundai Elantra N je rival Honda Civic Tipe R sa 276 KS.

Hyundai Elantra N

Hyundai Elantra N predstavljena je za američko tržište, ali još nema reči o dostupnosti u Evropi.

Hyundai Elantra N postala je najnovija ponuda južnokorejskog proizvođača sa oznakom N, pakuje 276 KS pri 5500 o / min iz 2.0-litarskog turbo motora.

Opremljen osmostepenim DCT menjačem, Elantra N ima funkciju „N Grin Shift“ koja pojačava snagu do 286 KS za 20 sekundi. Rezultat je 0 – 62 km / h za 5,3 sek i maksimalna brzina od 155 mph.

Standardna sedma generacija Elantre predstavljena je početkom ove godine. N model sadrži desetine poboljšanja kako bi vozači maksimalno uživali. Pogonska osovina automobila – koja integriše pogonsko vratilo, glavčinu točkova i ležaj – prva je za Hyundai, inspirisana učešćem brenda u reli trkama.

Tu su elektronski diferencijal sa ograničenim klizanjem. Promenljivi sistem izduvnih ventila, kočni diskovi od 360 mm sa poboljšanim hlađenjem i sistem kontrole lansiranja. Elantra N se vozi na 19in Mišelin Pilot Sport 4S gumama.

Hyundai kaže da je agresivnija prednja maska inspirisana „izgledom vozačke trkačke kacige spremne za borbu“. Spojnik za usne „prenosi nisko ležeći stav sa namerom da se izvrše performanse“. Dok su ova podešavanja uglavnom zbog izgleda, kompanija insistira na tome da zadnji spojler i difuzor nude prednosti aerodinamičnih performansi na stazi.

Firma je napravila nekoliko promena kako bi Elantru N postavila kao originalno vozilo. Sistem prikazuje temperature ulja i rashladne tečnosti, obrtni momenat i turbo pritisak u realnom vremenu. Tajmer za krug beleži lokaciju i kretanje automobila, što znači da za rad nije potreban dodatni komplet.

Nova Hyundai Elantra N mogla bi biti sledeće N vozilo za Evropu

Podaci o performansama mogu se pregledati u aplikaciji Hyudai N za pametne telefone. Postoje planovi da se ovo proširi na druge N modele u budućnosti. Sedišta su ojačana za dodatnu podršku kao standard, iako kupci mogu da se odluče za sedište u obliku kante koje sedi 10 mm niže i pliće 50 mm, poboljšavajući prostor za noge.

„Hyundai Motor brend N visokih performansi neprekidno teži da kupcima pruži niz uzbudljivih izbora za veće zadovoljstvo u vožnji“. Rekao je Till Vartenberg, Hiundaijev potpredsednik. „Elantra N je najčistiji izraz naše misije do danas.“

Ne zna se da li će automobil biti dostupan u Evropi. Standardna Elantra se ovde ne prodaje. Šef Hyundai R&D Albert Biermann ranije je sugerisao da bi N verzija mogla da se uvrsti u evropsku liniju kompanije ako postoji dovoljna potražnja.

Govoreći o lansiranju Elantra N, Biermann je rekao: „U ovom trenutku Elantra N nije planirana za Evropu i druga tržišta. Ako uspete stvoriti dovoljno potražnje, neću isključiti mogućnost da se to preispita.

Nova Hyundai Elantra bi mogla biti zanimljivo sledeće vozilo N za Evropu.

8

Categories: Nekategorizovano
bosch set zupcastog kaisa cena, bosch srbija, bosch beograd

Bosch i ZF su prema najnovijoj Forbsovoj listi lideri u oblasti snabdevanja auto delova. Robert Bosch je zadržao prvo mesto dok je ZF napredovao i zauzima drugo mesto. Sledeća kompanija na toj listi je kanadska Magna.

Zanimljivo je da na toj listi nema nijedne italijanske kompanije među prvih 50 na listi. Pet od 10 najboljih mesta u evropskoj automobilskoj industriji zauzele su evropske kompanije, a francuska Faurecia i Valeo zauzeli su osmo, odnosno deseto mesto.

U vreme pandemije korona virusom jedini koji su se izdvojili sa povećanjem prodaje d 8,6% sa 3,67 milijardi američkih dolara u 2019. na 4,03 milijarde američkih dolara je firma Eberspaecher Gruppe. To je Nemačka grupa za kontrolu emisija izduvnih gasova i upravljanje termičkim upravljanjem.

Severnoamerički dobavljači zauzeli su 12 mesta u prvih 50, predvodili su ih Magna i, na sedmom mestu, Lear Corporation. Japanski dobavljači zauzeli su šest mesta na listi, dok je Francuska imala četiri mesta, Španija tri, Južna Koreja i Velika Britanija po dva mesta.

bosch nemacka, bosch auto delovi

BOSCH AUTO DELOVI

Istraživanje, zasnovano na zaradi iz 2020. godine, postavilo je Roberta Boscha na čelo sa evropskom prodajom od 20,932 milijarde američkih dolara. Iako je najveći svetski dobavljač automobilskih delova u Evropi prodao 1,9 milijardi dolara tokom 2019. godine, u 2020. godini smanjio je samo 8,3% ukupne prodaje.

ZF se popeo na drugo mesto zahvaljujući gubitku od samo 2,4% prodaje, koja je pala na 15,4 milijarde dolara godišnje, dok je Magna propustila 16,4% svoje evropske prodaje, na 14,46 milijardi dolara sa 17,3 milijarde dolara u 2019. godini. Tako se ZF prvi put pojavio na drugom mestu ispred Magne.

U Evropi su najteže pogođeni Adient, sa padom prodaje od 26,2% na 3,29 milijardi dolara, Schaeffler, koji je pao za 25,5% na 3,665 milijardi dolara, i indijska Motherson Group, koja je pala za 19,4% na 4,46 milijardi dolara prihoda.

Evropa je dominirala sopstvenim tržištem, zauzevši pet od prvih 10 mesta i 27 mesta od prvih 50 u godini zaustavljanja proizvodnje i prodaje širom kontinenta pogođenog Covidom. Ukupan prihod 50 vodećih evropskih zemalja pao je 14 odsto na 201,9 milijardi dolara u 2020. godini, ali su neki dobavljači zavrsili godinu sa relativno manjim padovima.
 

Prodaja BorgVarnera pala je za samo 2,2% u odnosu na 2019. godinu, Koito Manufacturing iz Japana je zabeležila pad prodaje za samo 1,1%, a prodaja Aptiva pala je sa 4099 USD u 2019. na 3905 USD prošle godine.

14

Categories: Vesti iz auto industrije, Volvo
sigrnosni pojasevi

Sigurnosni pojas je danas obavezna oprema svakog automobila

Pojava sigurnosnih pojava se vezuje za George Cayley, engleski inžnjer, koji je još u 19 veku izmislio preteču današnjih modernih pojaseva u automobilu.

Jedna od prvih najvažnijih stvari koje vas uče kada započnete da ulazite u automobil je vezivanje pojasa. Ovo je kako zbog vaše bezbednosti, tako i Zakona o bezbednosti u saobraćaju. Današnji automobili dolaze sa obaveznim sigurnosnim pojasevima na svim sedištima u vozilu.

U prošlosti se dešavala da neki automobili moraju opozvati svoja vozila zbog nedostatka sigurnosnog pojasa . Spisak automobila je dugačak i izdvajamo samo neke koji su popularniji. To su  Cadillac Escalade ESV, GMC Iukon, Chevrolet Tahoe i Chevrolet Suburban. Jednostavno više se ne prihvataju vozila koja nemaju sigurnosni pojas. Kako na testovima tako i u samoj javnosti. Ljudi su postali svesniji važnosti sigurnosog pojasa.

Šta je ustvari sigurnosni pojas?

Sigurnosni pojasevi su sigurnosni uređaji dizajnirani da osiguraju zaštitu vozača i prolaza od štete u slučaju nesreće ili iznenadnih i neočekivanih zaustavljanja.

Njihova funkcionalnost se ogleda u tome da spreči teže povrede i smrtne ishode prilikom udaraca ili naglog zaustavljanja. Iako sigurnosni pojasevi smanjuju šanse za smrtne slučajeve, oni to ne garantuju. Da bismo bolje razumeli šta su sigurnosni pojasevi, moramo se vratiti u prošlost.

Pojava sigurnosnih pojava u automobilu...

Volvo zvanično važi za izumitelja sigurnosnih pojaseva u autu . Čovek koji je zaslužan za izum je George Cayley. On je bio prva osoba, još u 19 veku, koja je došla na ideju da se u vozilu instalira nek vrsta sigurnosne zaštite za putnike.

Nakon toga, 1946 godine, dr C. Hunter Shelden je ideju Džordža Kejlija usvojio i otišao korak dalje. Početkom pedesetih godina prošlog veka popularna švedska kompanija Vattenfall naišla je na problem i to zbog toga što su mnogi njeni zaposleni gubili živote u automobilskim nesrećama.

Da bi rešili ovaj problem, razmotrili su brojne mogućnosti, ali nijedna nije izgledala održivo. To je bilo sve dok dvojica inženjera iz energetske kompanije Bengt Odelgard i Per-Olof Veman nisu dobili zadatak da osiguraju sigurnost službenih automobila. Tokom istraživanja, Odelgard i Veman došli su do zaključka da su dijagonalni sigurnosni pojasevi sigurni i lakši za upotrebu u poređenju sa sigurnosnim pojasevima u krilu. Ova dva inženjera pobrinula su se da svi automobili Vattenfalla budu opremljeni dijagonalnim sigurnosnim pojasevima.

Dvojica inženjera iz energetske kompanije Bengt Odelgard i Per-Olof Veman su dobili zadatak da poboljšaju bezbednost u automobilima. Napredujući sa dizajnom i idejom primećeni su od strane šefa Volvoa Gunnaru Engellauu. Gunner je zatražio savet tadašnjeg glavnog inženjera za bezbednost Volva Nilsa Bohlina o tome kako da poboljša Vattenfall-ovu inovaciju i na kraju su dobili prvi sigurnosni pojas u tri tačke.

Patentiranje i implementacija u vozilima

Prvo što je Volvo uradio kada su se dočepali dizajna kompanije Vattenfall i koncept je bio da ih patentiraju. Patentiranje je jedan od mnogih načina na koji se kompanije štite od tužbi za kršenje autorskih prava, kao i od fotokopija. Za Volvo ovo nije bio ništa drugo do kapitalizam sa savešću.

Patent je takođe obuhvatio sigurnosni pojas u tri tačke koji je napravio njihov inženjer bezbednosti Bohlin. To je značilo da je Volvo imao prednost nad svima koji žele da dodaju ove sigurnosne pojaseve svojim automobilima. Oni su, međutim, učinili patent dostupnim svima i svima. Dali su svoje dizajne konkurentima, omogućavajući usvajanje modernog sigurnosnog pojasa u tri tačke.

Volvo nikada nije kapitalizovao savremene pojaseve putem naknada za licencu ili zadržavanjem ekskluzivnosti. Samim tim, Volvo se neizmerno ponosi činjenicom koliko života su pomogli da spasu tokom proteklih godina.

Volvo se zbog svega toga hvali da je prvi razmičljao o bezbednosti putnik. I danas on važi za jedna od najbezbednijih automobila. Volvo auto delovi su takođe na ceni kao jako kvalitetni i bezbedni.

23

Categories: Hyundai, Vesti iz auto industrije
genesis cena, genesis srbija, genesis beograd

Hyundai Motors Group će ovog leta lansirati svoju premium marku Genesis u Evropi

Hyundai Motors Group će ovog leta lansirati svoju premium marku Genesis u Evropi. Predstavice se sa svojom vodećem limuzinom i SUV vozilom i tako pokusati da udje na ecropsko tržište električnih automobila koje poslednjih godina beleži najveći rast potražnje.

Hyundai Motors je 2015 predstavio svoj brend Genesis koji treba da parira najluksuznijim automobilima. Takmičenje sa brendovima ao što su Bmw, Mercedes i slični će se nastaviti na evropskom tržištu automobila.

Hyundai prestavlja model Genesis G80

Prvi model koji će Hyundai plasirati na evropskom tržištu biće potpuno električni Genesis G80. Nakon toga predviđen je dolazak još dva modela iz Hyundai fabrike. Modeli će imati nultu emisiju štetnih gasova. TI modeli će biti GV80 (SUV) i G70.

„Iako su automobili Genesis sada na nivou odmah ispod automobila Lexus na američkom tržištu, trebalo bi im vremena da se istaknu u Evropi kao luksuzni brend, s obzirom na konkurenciju među istaknutim evropskim brendovima“, rekao je Lee Seung-hvan, analitičar u Daishin Securities.

hyundai genesis, hyundai cena

Prema rečim predstavnika Hyundai Motorsa šansu na evropskom tržištu vide u tome da mogu ponuditi tržišno povoljnije cene od ostalih konkurenata u tom segmentu. Prodaja na evropskom tržištu električnih automobila se utrstrušila u prethodnoj godini. Očekivanja Hyundai Motorsa je da može uzeti dobar deo u prodaji električnih automobila u Evropi.

U prvom tromesečju prodaja automobila Genesis skočila je za 165 procenata u Južnoj Koreji. Veliki rast takođe je i i Sjedninjenim Državama gde je prodaja udvostručena u odnosu na prethodnu godinu pokazuju podaci Hyundaijeve prodaje. Brend je takođe lansiran prošlog meseca u Kini. 

44